20 Mart 2015 Cuma

İngilizce Öğreten Program

İngilizceye karşı bir türlü yüksek performans gösteremeyenlerdenim. Sanki bu dille aramda erimesi mümkün olmayan buzlar var. Kendimi sorguladığımda hemen aklıma ilkokuldaki İngilizce öğretmenim geliyor. Ne kadar didaktik, ne kadar aşağılar tarzda dersler veriyordu. Bir kelimeyi yanlış telaffuz edeyim hemen kızardı. Aradan kaç yıl geçmiş maalesef atamıyorum içimdeki yanlış telaffuz edersem korkusunu..


İşte benim çıtır pıtır kızım da annesi gibi yabancı bir deli karşı ürkek olmasın diye başladım şimdiden İngilizce öğretmeye. Yapılan araştırmalara göre çocukların yabancı dili en aktif şekilde öğrenme yaşları 0_5 yaş arası. Gerçekten çocuk gelişimi açısından çok kıymetli yıllar. Bu yıllarda beyinlerini ne kadar çok aktif kullandırırsak o kadar iyi.

DuckTv kanalındaki “Lola and numbers” programını gönül rahatlığıyla kızıma izlettiriyorum. 20 aylık kızım bu programı izleye izleye İngilizce 10’a kadar saymasını öğrendi. En önemlisi doğru İngilizce telaffuzlara kulak aşinalığı oluyor.


Programda Lola ve sayılar, güncel zamana göre değişik konseptlerde karşımıza çıkıyor. Bazen sınıf ortamında bazen ormanda bazen de kartopu oynarken. 

Akşam saatlerinde yayınlanan programda da sırayla yataklarına gidiyorlar. Kızımla oturup ben bile sıkılmadan izliyorum:) 



Gün içinde de kızımla oyuncaklarını ya da bazen meyveleri (meyveleri sevsin diye) İngilizce sayıyoruz.


Ayrıca programdaki Lola karakterinin doğal görünümde olması kızımın izlediklerini örnek alması açısından beni sevindiriyor.
 




Programın yayın saatleri değişiyor. Bu adresten takip edebilirsiniz. http://www.ducktv.tv/series/lolaandthenumbers-112.html





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder