24 Mart 2015 Salı

Çocuklarda Kitap Sevgisi

Hamileyken okuduğum bir haber beni çok etkilemişti. Harward, Texas ve Yale üniversitesinde çocukların anne karnındayken neler yaptığına dair araştırmalar yapılmış. Araştırmalarda çocukların anne karnında bütün etraftaki seslerle ilgilendikleri tespit edilmiş. Ve araştırmanın sonucunda şu kanıya varılmış: “Bebekler alim olarak doğuyor.”


Çocuklarımızın kitap okuma alışkanlığı anne karnında başlıyor. Hamileyken her gün en az bir saat sesli kitap okurdum. Doğumdan sonra da durum aynı şekilde devam etti. Kızımın karşısına geçip onun gözlerinin içine bakarak kitap okumaya çalıştım.




Kızım altı aya yaklaşmışken hep önüne kitaplar koydum. Hatta altı aydan sonra kucağıma oturtup kitaptaki objeleri anlatmaya çalıştım. Parmağıyla gösterdiği her objeyi tekrar tekrar bıkmadan anlattım, hayvanların seslerini taklit ettim. Bazen de gördüklerimi masallaştırdım. (Hala bu şekilde devam ediyoruz)






Kızım şimdi 20 aylık tam bir kitap kurduJ Bu durum beni çok mesut ediyor. Umarım hep böyle devam eder. Hatta öyle ki eve gelen misafirlerimize de hemen kitaplarını getiriyor. 



Koalayı mı bilmiyor? Kurbağa taklidi yapmayı mı? Flamingoları mı? Teoride birçok şeyi öğrendi, en kısa zamanda Darıca Hayvanat bahçesine gidip pratikte de görmesi gerekiyor.




Kitap seçerken ayına göre faydalı olabilecek kitapları almaya özen gösteriyoruz. Benim çitlembik kızım bir kitaptaki bütün objeleri öğrendiğinde başka bir kitap alıyoruz. Babamız genelde Azra’ya kitap ve lego hediyesi alıyor. Görmüş olduğunuz bu kitapları da kızım çok seviyor.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder