3 Mart 2015 Salı

Çocuğumla Ne Oynasam?

Yemeği binbir nazla yiyen bir kızım var. Bazı doktorlara uyup kendi haline bıraksam (ki onu da denedim) zaten zayıf hepten bir deri bir kemik kalacak. Kilosunu takmıyorum fakat benim için bir çocuğun yedikleri ve dirençli kalması çok önemli. Yemek yemeği daha cazip hale getirmek için eşimle yapmadığımız şirinlikler kalmadı. Deneyimlerim sonucu şunu anladım: Bir çocuğa yemek yedirmenin en güzel yolu onunla daha önce görmediği farklı bir oyunu oynamak.







Dünyada yaygın olan ülkemizde de yeni yeni uygulanan Montessori eğitiminden ilham alarak evdeki (özellikle atık malzemelerden) eşyalardan yeni oyunlar üretmeye çalışıyorum. İşte benim bal kızıma, yemeğini büyük bir keyifle yedirten oyunumuzu paylaşıyorum.

 




Malzemelerimiz; kağıt havlu rulosu ve peçete.

Peçeteleri yanda gördüğünüz gibi küçük küçük top haline getirin.
 

Oyuna başlıyoruz..


Çocuğunuzun karşısına geçin. Yuvarlak topların bir tanesini rulonun bir ucuna koyup miniğinizin kafasına doğru üfleyin. Peçete olduğu için ve hızlı gelmediği için acıtmıyor. 

Sizinkileri bilmem ama benim bal kızım bu oyundan çok keyif aldı. Laf aramızda tabağını silip süpürdü. Kahkahaları da cabası...


Çocuğumla ne oynasam? Diyen anneler bu oyunu her zaman deneyebilirsiniz. Miniğinizin kahkahalarına siz de eşlik edin ki oyun daha bir keyifli olsun;) 




Not: Yazılarımdaki ana konum; çocuk yayıncılığı  fakat arada sizlere faydalı olacağını düşündüğüm bilgileri ve deneyimlerimi de paylaşmak istiyorum. Umarım bir nebze de olsa yardımcı oluyorumdur. Teşekkürler...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder